سنجش حرارت

رنج دمایی ترموکوپل

ترموکوپل دستگاهی است که محدوده دمایی گسترده ای را اندازه گیری می کند. این دستگاه براساس پدیده سی بک (seeback) کار می کند، بدین معناست که تغییرات دما به ولتاژ تبدیل می شود. دلیل محبوبیت ترموکوپل در صنایع مختلف، خوش قیمت بودن، راحتی استفاده، دوام و ماندگاری آن است. همچنین در شرایط مختلف محیطی بدون هیچ مشکلی استفاده می شود.

توجه به رنج دمایی این دستگاه هنگام خرید بسیار مهم است و کسب اطلاعات در مورد آن، به خرید مطمئن تر کمک می کند. اگر به این نکته توجه نداشته باشید، امکان بروز مشکلات زیادی وجود دارد.

انواع رنج دمایی ترموکوپل

در جدول زیر با رنج دمایی تایپ های مختلف ترموکوپل (Thermocouple) آشنا می شوید:

چرا سنجش حرارت؟

هدف اصلی ما در مجموعه سنجش حرارت با ۲۲ سال سابقه تولید و ارائه با کیفیت ترین محصولات در حوزه ترموکوپل، المنت و ترموستات با بهترین قیمت می‌باشد . ما در مجموعه سنجش حرارت به طور روزانه تولیدات خود را روانه بازار می‌کنیم و با افتخار تأمین کننده محصولات بیش از ۱۰۰ فروشگاه پخش کننده لوازم حرارتی در لاله زار هستیم و امیدواریم به واسطه سایت فروشگاه بتوانیم با کیفیت ترین محصولات را بدون واسطه به دست مشتریان عزیز در سراسر کشور برسانیم .

آدرس ما : لاله زار جنوبی – پاساژ اخوان – پلاک 97

شماره تماس: 02133114442  | ۰۹۱۲۵۳۸۰۸۶۸

ضمانت کالا
ضمانت اصالت کالا
حمل و نقل کالا
ارسال به سراسر کشور
تماس با سنجش حرارت
پشتیبانی 24 ساعت
ضمانت بازگشت کالا
مرجوع کالا

چگونه ترموکوپل را متناسب با رنج دمایی محیط خود انتخاب کنیم؟

ترموکوپل بر اساس محل استفاده و دمای موردنظر انتخاب می‌شود. عوامل دیگر روی خرید این ابزار مؤثر است که در موارد زیر به آن‌ها می‌پردازیم:

مطالعه کنید:  تفاوت ترموستات و ترموکوپل

محدودیت دمایی (Temperature Range): ترموکوپل‌ها هر کدام در محدوده دمایی مشخص قابل‌استفاده هستند. برای مثال، مدل T تا حداکثر دمای ۳۷۰ درجه سانتی‌گراد نشان می‌دهد.

اندازه هادی (Conductor Size): سیم‌های دستگاه ترموکوپل باید از نظر طولی ایده‌آل انتخاب شوند. در غیر این صورت درجه حرارت ممکن است تغییر کند. برای مثال، با داشتن سیم‌های 14AWG# برای ترموکوپل‌های نوع T دامنه دمایی ۲۱۰- الی ۴۰۰+ به ۳۷۰ درجه تغییر می‌کند. همچنین بهره‌مندی از سیم‌های 30AWG# دمای موردنظر سنسور به ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند.

دقت (Accuracy): هر کدام از ترموکوپل‌ها در درجه خاصی از دما دارای درصد خطا مشخصی هستند. برای مثال، مدل T ۱± درجه سانتیگراد یا ۰٫۷۵±% نسبت به دیگر مدل‌ها دقت کمتر دارد.

رنج دمایی ترموکوپل موضوعی است که باید قبل از خرید مدل مناسب به آن توجه کنید. در واقع این موضوع مشخص می‌کند، آیا ابزار موردنظر شما برای محیط و شرایط محل نصب مناسب است یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رنج دمایی ترموکوپل

فهرست مطالب